Avagy mi is történik velem az erasmus félévem során

Drezdában is van net

Drezdában is van net

Die Gläserne manufaktur

VolksWagen gyárlátogatás

2017. június 03. - .Cs

Drezdában van egy különleges gyár. Nincs neki kéménye, majdhogynem a város közepén van és régi piros téglák helyett üvegfala van. Ez a helyi VW gyár. Az elképzelés az volt, hogy csináljanak egy olyan gyárat, ami közel áll az emberekhez. Egy átlátszó gyárat. Ahova be lehet menni, megnézni mi hogyan működik, mégis hogyan készül a nép autója. Sikerült nekik.

Az ESN csapatot én tettem ki és egy társaság akik közösen jöttek. Pár embert már látásból ismertem közülük, de ennyi. Nem mintha ez gondot okozna it erasmuséknál. Gyorsan összeismerkedtünk, a látogatás után még palacsintáztunk is egyet együtt.img_2161.JPG

A gyár csak túravezetéssel látogatható. Nem csoda, nem lenne szerncsés ha a gyártósorok közt random kínai emberek rohangálnának. Először egy bevezető, bemutató aulába vittek minket. Itt különféle autók voltak kiállítva. Mivel hat héttel ezelőtt (ha jól értettem) átálltak az E-golf gyártására, ezért először ennek a történetén mentünk végig. Tudtátok, hogy az első elektromos autót az 1800-as években építették. És már az 1-es golfból is volt elektromos. Igaz, manapság egy jelentősebb távirányitós autó messzebb megy mint az. De az első sorozatgyártású elektromos golf, a mostani e-golf.

Ez után magáról a gyárról beszéltek, majd bementünk a lényegi részbe, a gyártósorra. Itt a munkások személyiségi jogai miatt nem lehetett fotózni, pedig lett volna mit! Hát, mitagadás, nem így képzeltem el egy autógyárat. Az autókat gyakorlatilag teljesen kézzel rakják össze. Egyedül a szélvédő és a kerék kerül fel robot által. Előbbinél nagyon precíznek kell lenni, utóbbi pedig annyira monoton és egyben fárasztó munka is lenne a kereke emelgetése miatt, hogy inkább automatizálták.

A padló fával burkolva, az autók lassan haladnak körbe, egyre jobban felépítve, a polcokat az adott szakaszhoz szükséges alkatrészekkel automatikus robotok hozzák a gyártósorra. És mindez nem a Hogyan készültben, hanem tényleg a szemem láttára történik! Nagyon érdekes volt. (Ha rákeresel a gyárra, találsz pár képet a gyártósorról)

De nem csak az e-golfról volt szó. Az egyik legizgalmasabb autó amit bemutattak a VW XL1. Keress rá. Igen, ez az autó létezik, nem is egy és én láttam élőben. És habár azt gondolnád, hogy ez legalább megy 300-al, el kell szomorítsalak. Azthiszem azt mondták, hogy 160 a végsebessége. És kifelyezetten lassan gyorsul.
De akkor mi értelme? A VW úgy döntött, hogy csinál egy autót, aminek a fogyasztása kevesebb, mint egy liter száz kilóméterenként. Sikerült nekik. Az autó tölthető és hibrid motorral van felszerelve. A tömeg teljesen minimalizálva van. Két ülés van egymás mellett, kissé elcsúsztatva egymás mögé, mert így kisebb helyen elférnek. A légellenállás is minimálisra lett alakítva. Ezért a kecses forma, és a csepp alak. De ha rákerestél az autóra akkor lehet feltűnt, hogy nincs visszapillantó tükre. Ehelyett két hátrafele néző kamerája van. Darabonként 50.000 Euróért. És ez meg is mutatja, hogy miért nem fogunk ilyeneket látni az utcán. Az autóból csak pár száz darab készül. Az idegenvezetőnk azt mondta, hogy leginkább gyűjtők vásárolják meg akik miután rájönnek, hogy ez nem egy sportos, száguldó őrület, valószínűleg kevéssé használják. De koncepció autónak nagyon szép.

Miután bejártuk a gyártósort, ami átlag 15 percenként kiad egy új autót (egy autó kb. 1,5 nap alatt épül össze) megmutattak nekünk még két autót. Mind a kettő koncepció autó. Az egyik egy hatalmas SUV. Azért ilyen nagy mert az USA piacra készül azoknak meg nem lehet uzsonnásdobozt adni. Hibrid, tengelyenkénti elektromos motorral és alig pár liter fogyasztással. És állítólag még terepen is bírja az igát. Mondjuk amilyen magasan ül, lehet tényleg így van.

A másik az új T1. Legalábbis annak a mintájára készült. Hat személyes kisbusz, ez is hibrid, minimál fogyasztással. A műszervfalba bele lehet csatlakoztatni egy telefont/tabletet és az arra letöltött appal hangirányítással lehet állítani az autó számos üzemmódját. Az egész autó arra épült, hogy jó hangulatban lehessen utazni 21. századi technológia mellett. Az idegenvezetőnk áradozott róla, nekem nem tetszett. Szerintem egyáltalán nem adja vissza a T1 hangulatát. Ez egy kisebb méretű luxuskisbusz. Egyedül a hatalmas napfénytető a menő benne.

Volt ott még pár egyéb interaktív játék ilyesmik, de a legjobbat a végére hagytam. Hogy csorogjon a nyálatok: Mivel rendelkezem EU-s jogsival ezért az április 12.-re lefoglalt időpontomban ingyenesen elvihetem egy tesztkörre az E-golfot.

(Megj.: Látogass meg, foglalj időpontot és te is meghteheted ;) )

Képek: https://vannetgallery.pixieset.com/vwgyarlatogatas/

A bejegyzés trackback címe:

https://vannet.blog.hu/api/trackback/id/tr6712556209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merse 2017.06.03. 18:49:59

Hú Cseni, erről a tesztvezetésről majd írj! Mindig is érdekelt, milyen érzés elektromos autót vezetni :)
süti beállítások módosítása