Avagy mi is történik velem az erasmus félévem során

Drezdában is van net

Drezdában is van net

Ich liebe Dresden

Beer Hour, Deutsche party rock, International, Travel, Cooking, ...

2017. április 10. - .Cs

Elhatároztam, hogy írok egy bejegyzést amiben csak jó dolgokat mondok. Sok minden nehézséget fel tudnék sorolni. Kezdve azzal, hogy milyen fárasztó itt minden. De most azt írom le, hogy mit látok, ha ezek mögé nézek.

A legjobb, hogy itt mindenki nagyon közvetlen és segítőkész. Már az első nap megismerkedtem egy-két évfolyamtársammal akik mindjárt meg is hívtak az évfolyam gugli csoportjába, beszélgetésébe. Második nap már a vasárnapi közös kirándulásra is hivatalos voltam.

A koliban is mindenki nyitott mindekire. Simán leülhetsz a köözösségi szobában söröző társasághoz. Szívesen látnak. A szomszédomról nem is beszélve. Nagyon kedves. Ma kb. ő etet. Ebédre kaptam tőle currys csirkét, hogy megkóstoljam. Most meg gyümölcssalátát, mert neki úgyis sok van. A tajvaniaktól is mindíg megkapom a maradékukat, ha jókor megyek ki.

Amúgy az ő kajáik nagyon különlegesek, mert egész mások mint a mijeink. Az ő levesük annyi, hogy beletesznek két egész csirkemellet vízbe vagy zöldségeket, esetleg tojást és megfőzik. Se só, se más fűszer. És rengeteg zöldéget esznek. Igazából az a fő kajájuk. Nagyon érdekes. De a legjobb, hogy még finomak is amit csinálnak. Majd igyekszem eltanulni tőlük 1-2 dolgot.

Nagyon jó dolog a bicikli. Az nagyon sok erőt ad. Egyrész felpörget, hogy azzal járok ide-oda. Másrészt mozgok, nem mindig csak ülök. HArmadrész bármikor felpattanhatok rá, amikor már elegem van és van időm elmenni kicsit tekerni.

De talán a legjobb dolog - Amit bőven eltanulhatna innen a mi egyetemünk, az a Beer Hour. Az én karomon, minden pénteken 16.00-tól van egy Postdoc előadás és utána pedig ingyen sör, bor, rágcsa, üdítő. Mindez azért, hogy az ottaniak kicsit összejárjanak, megismerkedjenek. Ki van téve egy becsületkassza, de senki nem nézi mennyit teszel bele. Állati jó!

Hát, énis elmentem pénteken. Megismerkedtem 3 ott dolgozóval, aztán átütem a helyi évfolamtársaimhoz amikor nekik menniük kellett. Beszélgettem velük, már amennyire ment az angol. Aztán zárták az épületet, ezért menünk kellett. Úgy voltam vele, hogy nincs dolgom és nem ártanak a kapcsolatok ezért velük tartottam. felmentünk egyikük koliszobájába komolyabbmennyiségű sör társaságában. Ott ittunk, beszélgettünk, elvoltunk. Nekem az angol miatt mondjuk elég nehezen ment a kommunikácó, de azért elvoltam. A végére a sör hatására eléggé elengedtem magam.

Aztán már lassan későre járt, így elindultunk. Legalábbis páran. Összesen 5-en, de a cél előtt az egyikünk lemorzsolódott. A célpont Neustadt volt, ami Drezda party negyede. Ott betértünk a Catie's Garage nevű hírhedt helyre. Mondjuk elég borsos belépőt kértek, de megérte. Nagyon tuti zene volt. Valami rockest lehetett ígyhát rockra tomboltunk. Luftballons, Sum41, Blink, Linkin Park, ír rock stb. A német rock szerintem elég vicces volt :) Szóval én nagyon tomboltam. Ritkán van ilyen jó zene bulihelyen.

Aztán már későre járt, elfáradtunk, elindultunk. A villamosom bő óra múlva jött volna, így csak a séta volt lehetőségként. Szerencsére az egyik lány aki velünk volt arra lakik, mint én, szóval volt társaságom. Kb. fél óra sétával át is értem a város túlvégére. No ez is egy elég jó dolog itt. Hogy olyan kicsi a város, hogy pikk-pakk átmész rajta.

Mire hazaértem annyira elfáradtam, hogy ruhástul beestem az ágyba. Mondjuk erre csak reggel jöttem rá, hogy ég a lámpám és még az övtáskám is rajta van. Mondjuk nem nagyon zavart, aludtam tovább. Aztán fölkeltem, kimentem vécére, de aztán még egy fél órára visszaestem.

Szombaton elég halott voltam. De délutánra összeszedtem magam és elég sűrűre is sikerült a nap. Budapesti út tervezés a tajvaniakkal, bevásárlás, mise (Mert vasárnap nem értem rá), szóval éjfélig simán elvoltam. Másnap meg kelés, mert 8kor ment a vonatunk a kirándulásra. Tehát sokat nem aludtam.

De a tajvaniak megint jófejek voltak. Úgy volt, hogy csinálunk együtt szenyát, de mivel én 9 körül értem csak haza, hát nem vártak meg, hanem csináltak nekem is szendvicset. Irtó jófejek. És méghozzá elég jót. Tele volt zöldséggel. Husi nem volt benne, de így is finom volt.

A kirándulás is jó volt, csak a beszélgetés ment nagyon nehezen a fáradtság miatt. De szép helyen jártunk. Görlitzen át mentünk Kromlauba, ahol van egy szép, híres hidacska. Nem sokat sétáltunk, de sokat utaztunk. Aztán hazafele Görlitznél átmentünk Lengyelországba, hogy a résztvevők elmondhassák magukról, ott is voltak. Meg közben megnéztük Görlitzet. Aztán haza. Szóval az effektív séta nem volt rossz, de azért az aktív nap, meg a sok utazás mindenkit leszívott. (Képek majd később)

Ekkor este támadott a darázs. Hát annak nem örültem, hogy azzal is foglalkozni kell, de annak igen, hogy ledőlhetek aludni és nincs hétfő reggel órám. Jót aludtam. Még mindíg nem tökéletesen alszom itt, de egyre jobb.

Szeretem a szobámat is. Jó nagy és szépen, fokozatosan egyre jobban berendezem. Így, hogy aludtam még élvezni is tudom a napot és meg tudok szólalni angolul. Ma jó idő volt, lehetett biciklivel menni suliba délután. Lassan megtalálom azokat az órákat amiket feltehetően élvezni is fogok, vagy legalább érdekelnek, így még a suli is jó lehet.

Szóval csak pihenni kell, hogy legyen energiám és akkor minden szép és jó ;) Najó egy kis nyelvtudást még fölszedhetnék, de hát az sem lehetetlen :)

A bejegyzés trackback címe:

https://vannet.blog.hu/api/trackback/id/tr3612415379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása