Avagy mi is történik velem az erasmus félévem során

Drezdában is van net

Drezdában is van net

Residentschloss Dresden

Drezdai kastély és vacsora a Cultural Office szervezésében

2017. május 17. - .Cs

img_2001.JPG

Legutóbbi szombaton a Cultural Office egyik programján vettem részt. Ők előg jó progikat szerveznek első sorban nemzetközi diákoknak, de temészetesen németek is jöhetnek.

Egyedül mentem, nem jött velem senki, de végül volt ott két ismerősöm Kolozsvárról (egyikük magyar) akikkel még a reghéten ismerkedtem meg. Így még magyarul is beszélhettem kicsit :)

A kastélyban idegenvezetést kaptunk ami németül volt, de fordítottak nekem. Itt, akárcsak Meißenben sok-sok szép dolgot megcsodálhattam. Magát a kastély II. August az erős építtette (mint mindent) és a kincsek nagyrészét is ő gyűjtötte össze, sőt voltak olyan csontfaragványok amit állítólag ő készített.

A kiállítás első felében agyarból faragott műtárgyakat és egyéb kincseket csodálhattunk meg. Volt ott agyarból faragott hajó, aranyból készült hatalmas tálaló, meg felbecsülhetetlen értékű nagy gyémánt. Csak azt nem értem, hogy ezek hogy maradhattak itt. Mármint hogy a csodába nem vitte el őket anno a Vörös hadsereg.

A második részben a török kultúrához kapcsolódó tárgyakat nézhettük meg. II. August kifelyezetten szerette a török kultúrát. Azt állítják rendszeresen öltözött be szultánnak és imitálta a török udvart. A tárgyak egy részét zsákmányolta, mert aktívan részt vett az Oszmán birodalom elleni csatában, másokat ajándékba kapott, de küldött embereket bevásárló körútra is törökországba.

Ezen felül még megcsodálhattuk a középkor szépségeit a lovagi tornákkal, fegyverekkel és a fura ruhákkal együtt.

A kiállítások után felmentünk a toronyba ahonnan nagyon szép kilátás nyílt Drezdára. Csináltam is fotót bőven. Nekem az egészből ez tetszett a legjobban.

Végül kaptunk egy vacsorát egy bevárosi étteremkében. Én valamilyen halat ettem zöldfűszeres szószival, főtt burgonyával és almával. Állítólag ez valami helyi kaja. MIndenesetre nem volt rossz. A vacsi után még beszélgettünk egy darabig aztán elmentünk hazafele.

Örülök, hogy ott voltak az ismerőseim, mert így végig volt stabil társaságom. Érdekesek voltak a kiállítások és a Cultural Office-nak köszönhetően jelentősen olcsóbban tekinthettem meg őket, mintha magamtól mentem volna. A vacsin is jó volt a hangulat, szóval összességében ez a nap is jó volt.

GALÉRIA: https://vannetgallery.pixieset.com/residentschlossdresden/

A bejegyzés trackback címe:

https://vannet.blog.hu/api/trackback/id/tr3412511957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása